Q & A

 

1. Miten Helpten-palvelu toimii?

Ajoneuvoon asennetaan ajotietolaitteisto avaimet käteen –periaatteella. Laitteisto lähettää ja tallentaa ajoneuvon tiedot (sijainti, nopeus, ajosuunta ja matka) muutaman sekunnin välein Helpten-palveluun. Laitteisto paikantaa ajoneuvoa GPS-signaalin avulla.

Palvelu toteutetaan telematiikkalaitteistolla, joka sisältää Suomessa valmistetun ajoneuvotietokoneen (Aplicom), GSM/GPS antennit ja kaapelit, GSM-liittymän ja SIM-kortin tietoliikennettä varten sekä kartat automaattisilla päivityksillä.

Internetpohjaisesta palvelustamme asiakas voi omalla salasanallaan hyödyntää tietoja tekemällä erilaisia raportteja. Palvelussa on esimerkiksi verottajaa ja työnantajaa varten valmiit raporttipohjat, joihin halutut ajotiedot voi siirtää helposti muutamalla klikkauksella.

 

2. Miten ajoneuvolaitteiston asennus tapahtuu?

Palvelun käyttö edellyttää ajoneuvolaitteiston asennuttamista Helptenin valtuuttamassa asennusliikkeessä (pl. Helpten Quick-palvelu). Asiakkaan kanssa sovitaan parhaiten sopiva asennusaika ja -paikka. Asennus voidaan tehdä myös asiakkaan luona, esimerkiksi parkkipaikalla. Laitteiston asennus kestää noin yhden tunnin. Helpten-palvelu on heti asennuksen jälkeen käyttövalmiina ja saat omat henkilökohtaiset käyttäjätunnukset palveluumme.

 

3. Mitä asennuksen yhteydessä autooni laitetaan ja miten?

Ajoneuvoon asennetaan ajotietokone antenneineen ja Sim-kortti tiedonsiirtoa varten. Laitteisto asennetaan kojelaudan alle jälkiä jättämättä ja näkyviin tulee ainoastaan antenni ja ajotarkoituksen valintanäppäin. Jos autollasi on useita käyttäjiä ja haluat palveluun kuljettajan tunnistuslaitteen, asennetaan se ajoneuvoon kiinteästi. Jos tilaat Helpten Navigate -palvelun, asennetaan ajoneuvoon myös Garmin-navigaattori.

 

4. Tuleeko autooni jälkiä asennuksesta?

Näkyviä jälkiä ei autoon tule. Ajotietokone kiinnitetään kojelaudan alle näkymättömiin. Näkyville jää vain ajotarkoituksen valintanäppäimistö, joka kiinnitetään tarralla. Jos valitset lisävarusteeksi kuljettajan tunnistuslaitteen, asennetaan se ajoneuvoon kiinteästi.

 

5. Mitä tapahtuu asennuksen jälkeen?

Asennuksen jälkeen palvelumme on heti valmis käyttöön. Saat sähköpostiisi henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan sekä palvelun käyttöohjeet. Jos mieleesi tulee mitä tahansa kysyttävää, ota rohkeasti yhteyttä. Helpten-palveluihin sisältyy tekninen tuki ma-pe klo 9-16. Muina aikoina voit jättää sähköpostiimme helpten(at)helpten.fi viestin ja otamme sinuun yhteyttä heti viestin saatuamme.

 

6. Miten voin käyttää Helpten-palveluja – tarvitsenko tietokoneelleni uusia järjestelmiä tai päivityksiä?

Et tarvitse. Tietokone, Internet-selain ja ADSL-tason liittymä ovat kaikki mitä Helptenin käyttöön tarvitaan. Pääset internet-palveluumme milloin vain (24 t/vrk) omalla henkilökohtaisella ja tarkasti suojatulla salasanallasi. Kaikki, mm. karttapäivitykset, tapahtuvat palvelussamme automaattisesti, ilman käyttökatkoja tai oman tietokoneesi järjestelmäpäivityksiä.

 

7. Miten saan älypuhelinsovelluksen käyttööni?

Helpten-palvelun mobiilisovellus on ladattavissa AppStoresta iPhone puhelimiin, Windows Storesta Windows-puhelimiin ja GooglePlaystä Android puhelimiin ja tabletteihin. Löydät sovelluksen hakusanalla “Helpten” tuotantoajopäiväkirjakäyttäjille tai "Helpten Private" ajopäiväkirjakäyttäjille. Sovellus toimii samoilla käyttäjätunnuksilla kuin internet-palvelu.

 


PALVELUT:

AUTOMAATTINEN AJOPÄIVÄKIRJA

KALUSTON HALLINTA

TYÖKONEIDEN SEURANTA

 

OTA YHTEYTTÄ:

Pyydämme ottamaan yhteyttä Abax asiakaspalveluun: asiakaspalvelu (AT) abax.fi    

-